De oceaan..... - Reisverslag uit Fisterra, Spanje van Ron Adelaar - WaarBenJij.nu De oceaan..... - Reisverslag uit Fisterra, Spanje van Ron Adelaar - WaarBenJij.nu

De oceaan.....

Door: Ron Adelaar

Blijf op de hoogte en volg Ron

17 Juni 2010 | Spanje, Fisterra

Vanochtend afscheid genomen van mijn Caminovrienden Sue, Jo, Joyce en Chris. Gisteravond hadden we lekker Italiaans gegeten (Past(a) prima...)en daarna nog een bijzondere Ierse avond. Jo had 11 Ierse mannen en vrouwen ontmoet die elk jaar voor een goed doel delen van de Camino lopen. Toevallig waren ze nu tegelijk met ons in Santiago en werden we door hen uitgenodigd na het eten wat te drinken en ....... te zingen! En dat kunnen de Ieren heel goed heb ik gemerkt en uiteraard moest iedereen een lied zingen dus heb ik gezellig mee gedaan, Whisky erbij en dan gaat dat best. Het was heel gezellig en tot in de kleine uurtjes...

Afscheid vanmorgen van de 4 vrienden was voor iedereen best apart en vreemd na zo´n tijd optrekken met elkaar. We zullen zeker contact houden en de uitnodigingen uit Ierland en Canada zijn er al.....

Vandaag na het afscheid had ik mijn trip naar Cabo Fisterra (dat is de Galicische naam, in het Spaans Finisterre genaamd). Het komt van het Latijnse ´Finis Terrae´, einde van de wereld. Het is het meest westelijke punt van Spanje, de costa de la muerte aan de Atlantische oceaan. Het werd door de Romeinen destijds bestempeld als het einde van de westelijke wereld (Columbus kwam er wat later achter....). Veel Caminogangers lopen vanuit Santiago verder daarheen, waaronder nu Joyce en Chris, maar ik vond het wel genoeg zo.

Ik ben vandaag daarom met de bus naar het plaatsje Fisterra gegaan (lange rit van 3 uur!) en vervolgens nog de laatste 3 km naar de Kaap gelopen, prachtig weer dus het was zeker de moeite waard om de eindeloze oceaan daar te zien.

Traditie is dat je dan een kledingstuk verbrandt als afsluiting. Dat heb ik geprobeerd met een sok en een onderbroek (heb er nog twee dames...) maar verder dan een paar brandgaten kwam ik niet.

Nu weer in het hotel, ff eten zo, dagboekje schrijven en vroeg naar bed. Morgen gaat de tocht huiswaarts. Prima zo, het is erg fijn om weer naar huis en haard terug te keren na 6 weken bijna.

Dianne,Floris en Rogier van harte gefeliciteerd met jullie slagen!!
Goed gedaan hoor, geniet er lekker van! Weer een reden erbij om een paar borrels te komen drinken....

Liefs van Ron



  • 17 Juni 2010 - 17:50

    Christa:

    De (pruts)pyromaan....
    Heb je de afgelopen weken zoveel gedaan, meegemaakt, gezien etc., kan je nog geen fikkie stoken. Je moet ook droge spullen gebruiken hè.. ;-)
    Tja Ron, je laatste dag van de Camino. Het is mooi geweest. Heel mooi, maar nu moet je weer naar huis. Nederland speelt zaterdag tegen Japan, je hele huis is oranje, Ivo heeft een nieuwe track, Rogier is geslaagd, Dé heeft de Cé koud gezet en ik begin op kantoor tegen mezelf te praten....
    Ik wens je een heel goede reis morgen, kom veilig thuis en geniet van je thuiskomst.
    Hasta de vuvuzela.
    Grtsz.

  • 17 Juni 2010 - 20:30

    Marianne:

    Ha lieve broer,
    Voor de 4e keer tik ik onderstaande tekst. Het bericht wordt steeds niet toegevoegd.
    SUPER GEFELICITEERD! Ik ben trots op je, goeie reis terug morgen en hope to CU soon! Liefs, Marianne

  • 17 Juni 2010 - 21:53

    Désirée:

    Hoi Ron,
    Waarschijnlijk heb je gewoon hele goede kwaliteit ondergoed en sokken gehad, want het goedkope synthetische spul verschroeid al bij een enkel vonkje...Het is bij jou dus niet gelukt om flink de fik er in te krijgen. Bever levert dus echt kwaliteit!! Neem aan dat je de onderbroek daar wel gelaten hebt...? immers een onderbroek met gaten is niet iets voor mannen...
    Je zult wel een laatste paar enerverende dagen gehad hebben; eerst al de intocht in Santiago, vervolgens een flinke feestavond gisteren, vandaag een lange bustocht en het vuurtje stoken in Finisterra en morgen de terugvlucht in 2 etappes...! Nou ik ben er om je morgenavond op te vangen hoor! Kijk er nu al naar uit! Vanavond voor de 2e achtereenvolgende avond op de Beets geweest voor een examenfeestje! Gisteren Dianne en vanavond Floris. En natuurlijk super dat we nu definitief weten dat Ro zijn diploma MBO Multi-Media heeft gehaald!! Kortom; we leven een beetje op een roze wolk deze dagen! En dan ga ik zo maar mijn bedje in; voor de laatste avond lig ik daar alleen en denk aan jou! Ik zal je morgenochtend wekken met een telefoontje en we zien elkaar rond 19.00 uur op Schiphol!! Dag, dag, tot morgen, Veel liefs, Dé XX

  • 17 Juni 2010 - 22:35

    Lily:

    Ron, ik wens je een goede reis en tot gauw! liefs Lily

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ron

Op 9 mei 2010 begon mijn wandeltocht naar Santiago de Compostella. Ik vertrok op zondag 9 mei vanuit Amersfoort met de trein naar Bayonne en vervolgens met de bus naar St. Jean Pied de Port in Frans Baskenland. Daar startte ik op 11 mei 2010 de tocht naar Santiago de Compostella. Een tocht om nooit te vergeten.... Inmiddels staat er een nieuw avontuur voor de deur. In april 2017 loop ik van Sevilla naar Santiago de Compostela. Een pelgrimstocht van 1000km.

Actief sinds 08 Maart 2010
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 49714

Voorgaande reizen:

19 April 2017 - 07 Juni 2017

van Sevilla naar Santiago de Compostela

09 Mei 2010 - 20 Juni 2010

SANTIAGO DE COMPOSTELA 2010

Landen bezocht: