Een half jaar geleden... - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Ron Adelaar - WaarBenJij.nu Een half jaar geleden... - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Ron Adelaar - WaarBenJij.nu

Een half jaar geleden...

Door: Ron Adelaar

Blijf op de hoogte en volg Ron

21 November 2010 | Nederland, Amersfoort

Alweer een half jaar gelden is het dat ik in Spanje op de Camino liep naar Santiago de Compostela. Om exact te zijn te zijn liep ik op 21 mei de etappe van Belorado naar San Juan de Ortega. Het lijkt alweer zo lang geleden als je weer in de maalstroom van het dagelijkse leven zit. Toch denk ik nog vaak aan die bijzondere tocht waarin tijd een heel ander perspectief heeft en waar je simpelweg met heel weinig tevreden kunt zijn.
Mooi om te beseffen en vast te houden. Dat valt niet altijd mee met een druk leven maar de lessen van de Camino zijn me bijgebleven gelukkig. Zo nu en dan sta ik er letterlijk en figuurlijke even bij stil zoals nu.

Ik zal zeker nog een keer terugkeren naar Santiago, delen van de route opnieuw lopen en ervaren. Deze weg van 800 km is tenslotte een mooi symbool van de echte levensweg. Momenteel op TV in het programma De Wandeling staat de route centraal waarbij bekende Nederlanders een stuk van de Camino lopen. Zo zag ik Wende Snijders eergisteren lopen op het pad waar ik op 26 mei was, van Castrojeriz naar Fromista. Bijgaand plaatje van mijn tocht zag ik exact in de uitzending terug.

Ik hoop dat dat al mijn lezers van de reisverslagen van toen nu weer een mail krijgen. Dat zal een verrassing zijn waarbij gedacht wordt, hee hoe kan dat nou een reisverslag van Ron?
Ja, maar dan anders dussss.

Mijn reis gaat voort en vele lezers van mijn verslagen lopen daarin nu dagelijks, wekelijks of zo nu en dan mee. Samen op weg is tenslotte het leukst.

Tot gauw en liefs van Ron








  • 21 November 2010 - 22:37

    Christa:

    Ha wat leuk. Daar is 'ie weer. En we doen maar weer een reactie. Hoort er bij hè. Ruta graveolens, tendinentitus, alles komt weer boven. Hoop dat 't deze week gaat regenen, want die poncho stond je zó leuk. Nou, hasta la pasta en tot de volgende overpeinzing. Grtz.

  • 22 November 2010 - 08:58

    Guus:

    Dag Ron!

    Dag moet wel heel bijzonder geweest zijn en onverwacht.... Maar teglijk alsof het gisteren was, misschien wel!
    Vasthoudenmaar en doorgaan!

    Groet!

  • 22 November 2010 - 14:48

    Désirée:

    De blaadjes zijn gevallen, de dagen worden steeds korter en we naderen het eind van een bijzonder jaar. De Kersttijd nadert en zoals altijd merk ik bij mezelf dat ik dan terug kijk op het afgelopen jaar. Misschien nu wel wat vroeg maar 2010 is een jaar wat echt is omgevlogen...! De tocht naar Santiago lijkt al weer heel lang geleden.... Toch blijft de "magie" van deze reis levendig zoals Ron zelf schrijft en is het regelmatig onderwerp van gesprek in ons gezinsleven. De foto's van mede-wandelaars komen nog steeds regelmatig binnen en op TV kunnen we de Santiago route nog steeds volgen in diverse programma's. Het leuke is dat er nu zoveel herkenningspunten zijn! Het lijkt weer wat te kriebelen merkte ik gisteren ..... 's Morgens was Ron al vroeg op pad met zijn wandelschoenen aan en het was een vertrouwd beeld om hem in zijn blauwe jack de laan uit te zien lopen. Maar nee, gelukkig blijkt er geen ambitie om weer 6 weken op pad te gaan.Pff.....! Dus voorlopig (nog) geen dagelijkse run naar de computer om te kijken of er een nieuw reisverslag is. Wel gaan we allemaal gewoon door met onze eigen symbolische "reis" door het leven!
    Voor straks, alvast fijne Feestdagen en mijn beste wensen voor 2011!!
    xx Dé

  • 22 November 2010 - 18:10

    Janny Bos:

    Ha Ron,
    het was leuk en boeiend een half jaar geleden je te volgen op je tocht. De site op zich is al een mooie herinnering voor je lezers. En jij bent een unieke ervaring rijker.
    Janny

  • 29 November 2010 - 11:33

    Hildegard:

    Hoi Ron,

    Leuk om op deze manier nog eens herinerd te worden aan je reis en de verhalen die we met jemeeteen bij je kribbelen?

    Groetjes Hil

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ron

Op 9 mei 2010 begon mijn wandeltocht naar Santiago de Compostella. Ik vertrok op zondag 9 mei vanuit Amersfoort met de trein naar Bayonne en vervolgens met de bus naar St. Jean Pied de Port in Frans Baskenland. Daar startte ik op 11 mei 2010 de tocht naar Santiago de Compostella. Een tocht om nooit te vergeten.... Inmiddels staat er een nieuw avontuur voor de deur. In april 2017 loop ik van Sevilla naar Santiago de Compostela. Een pelgrimstocht van 1000km.

Actief sinds 08 Maart 2010
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 49712

Voorgaande reizen:

19 April 2017 - 07 Juni 2017

van Sevilla naar Santiago de Compostela

09 Mei 2010 - 20 Juni 2010

SANTIAGO DE COMPOSTELA 2010

Landen bezocht: