Leon - Reisverslag uit León, Spanje van Ron Adelaar - WaarBenJij.nu Leon - Reisverslag uit León, Spanje van Ron Adelaar - WaarBenJij.nu

Leon

Door: Ron Adelaar

Blijf op de hoogte en volg Ron

31 Mei 2010 | Spanje, León

Na wat rust genomen te hebben in Sahagun, gelogeerd in een prima hostel met ligbad, ben ik met de trein naar Leon gereisd. Het is beter om wat kalm aan te doen en de voetspieren te laten herstellen van de ontsteking. De voltadol en diclofenac blijf ik dus nog maar gebruiken, ik heb geen last van bijwerkingen.... Het voelt beter vandaag maar ik neem geen risico's, in Leon was het nog een aardig stukje lopen in het zoeken naar de albergue de Santa Maria wat wordt beheerd door Benedictijnse nonnen. het is heel bijzonder hoe overal de pelgrims worden ontvangen. Elke dag toch weer een flinke karavaan pelgrims die arriveren. Ik zie weer veel bekenden, onder andere de Canadezen, Vietnamezen en ook Joyce uit Nederland, die ik dankzij de treinrit weer heb 'ingehaald'.

Overigens hoorde ik dat de tocht van Sahagun nasr Leon nogal eentonig wad dus ik heb ook niet veel gemist......Voor de Compostella hoef je overigens maar (de laatste) 100 km te hebben gelopen en ik heb er inmiddels 435 op zitten. Mooie stad en na Pamplona, Logrono en Burgos de 4e grote stad op de Camino.

Het is vandaag erg warm onder een strak blauwe hemel. Ik heb in de correos (postkantoor) ongeveer drie kilo aan rugzakspullen op de post naar huis gedaan. De belasting is zo een stuk minder. Vandaag verder rustig aan, beetje de mooie oude binnenstad bekijken..... Hopelijk morgen weer voldoende hersteld om de volgende etappe te lopen.
Desiree, Antoinette, Mirjam, Tom en Marcel gefeliciteerd met het winnen van de cvncs finale en Floris met het kampioenschap! En Ivo heeft top gedraaid bij V-radio zaterdagavond. Dankzij wifi in het hostel heb ik de hele uitzending kunnen beluisteren. De Iphone brengt me veel hier en is ook nu weer in gebruik in een taberna met wifi waar ik nu dit reisverslag maak.

Zojuist nog even op het orgel gespeeld in de Iglesia de Santa Maria hier in Leon. Zie foto!

Liefs van Ron


  • 31 Mei 2010 - 13:05

    Tonny En Guus:

    Hoi Ron,
    We lezen zo af en toe... en dan met terugwerkende kracht. Mooi om zo je tocht een beetje te kunnen meebeleven... In het echt is het natuurlijk anders. Of heb je het vooraf goed ingeschat?
    Lijkt me handig om 3 kilo ballast weg te doen... Ongetwijfeld zal dat niet alleen letterlijk zijn... Hoe dan ook: goed reis verder!

    Groet,

    Tonny en Guus

  • 31 Mei 2010 - 15:08

    Christa:

    Ha gelukkig. Ik zie op de foto dat 'ons' shirt in ieder geval niet een enkeltje Amersfoort heeft gekregen. Ben trouwens wel benieuwd wat wel. Bij sommige dingen zien we 't snel genoeg (scheerspullen/tandenborstel/nagelknipper). Nou geniet van Leon en zijn nonnetjes en hasta manana. Ik ga zo van start met de 5 km (zal zwaar worden, ik heb de voltadol en diclofenac al in de rugzak gestopt!)....

  • 31 Mei 2010 - 15:14

    Tineke:

    Ha die Ron,

    Ik heb weer een paar dagen niet gelezen en dan lees ik je verslagen achter elkaar. Dat is leuk om te doen, dan lijkt het net of je meewandelt. Wat betreft je verwijzing naar de Tempeliers, dat is inderdaad erg boeiend. Ik heb zelf al verschillende boeken gelezen waarin deze orde beschreven werd. Wat ik zelf nogal tegenstrijdig vind is dat ze de gelofte moesten afleggen van armoede en geen bezit mochten hebben, maar dat ze 1 van de rijkste orde's later werden. Er zijn nogal wat tegenstrijdigheden. Zal ik je nu niet mee lastig vallen. Moet je je thuis maar is in verdiepen, is boeiend.
    Veel wandelplezier nog en een kus op je voet, helpt bij Isabel ook altijd als ze gevallen is.
    Groeten, Tine

  • 31 Mei 2010 - 17:17

    Désirée:

    Wat minder kilo's in je rugzak zal je zeker wel merken tijdens het lopen; wat zal dat prettig zijn voor je! Ik zie het postpakket wel verschijnen.. Dat dikke jack heb je bij die temperaturen toch ook niet meer nodig!
    Vandaag na mijn werk gauw naar huis om een lekker potje te koken voor Ivo en mijzelf. Rogier is werken. Helaas stonden er op mij geen pannetjes te wachten met z.a.z.o...! Het zonnetje schijnt hier nu en ik ga zo maar eens heerlijk met een kopje koffie van het avondzonnetje genieten op het terras. Ook nu ben je dus weer bij nonnen terecht gekomen; die nonnen"familie" is behoorlijk groot volgens mij.... Benedictijnen, Augustinessen... Gezellig ook dat je weer bekenden ben tegengekomen. Veel plezier vanavond en voor de tocht van morgen veel succes en hou de voeten eronder!! Liefs, Dé XX

  • 31 Mei 2010 - 18:23

    Désirée:

    Wat gaaf trouwens dat je op het orgel hebt kunnen spelen in de Iglesia de Santa Maria!! Lekker voor je om na 3 weken weer eens wat te kunnen doen... Mis je de piano eigenlijk al...?

  • 31 Mei 2010 - 18:58

    Ans En Ruud:

    hallo Ron, goed dat het beter gaat, geweldig je reis te volgen, toch nog even muziek maken hé. Nou, morgen veel succes, hij zal je lichter vallen als eerdere dagen! gelijk heb je, lozen dat gewicht. gr. ruud en ans.

  • 31 Mei 2010 - 19:02

    Bert:

    Hoi Ron,
    Ik heb eerst maar eens je verslagen van de eerste weken afgewacht want meestal wordt er veel en uitgebreid gereageerd en zakt het wat af als je wat verder bent. Maar dat lijkt allemaal wel mee te vallen want ik zie elke dag wel een reactie op je verslag van die dag.

    Ik kan me voorstellen dat je het een zeer bijzondere ervaring vindt
    door al die verschillende mensen die je tegenkomt, het wisselende landschap en elke keer weer de verrassing waar je die dag de nacht doorbrengt.

    Je tocht vordert gestaag met zo nu en dan een ongemakje maar een bedevaart zonder af en toe een hobbeltje lijkt niet echt en des te groter is de voldoening als je straks je einddoel hebt bereikt.

    Van het reilen en zeilen in Nederland word je al op de hoogte gehouden zodat ik je daar niets over hoef te schrijven, los van het feit dat er hier geen spectaculaire dingen gebeuren zodat daar uberhaupt niets over te vertellen valt.

    Ik blijf je verslagen met belangstelling volgen en je wens je een voorspoedige voortzetting van je tocht die,naar ik voor je hoop, brengt wat je ervan verwacht

    Het allerbeste voor nu en tot de volgende keer.

    Bert

  • 31 Mei 2010 - 20:35

    Marisa:

    super man al 435 km we zijn trtots op je en wat maak je bijzondere dingen mee.
    loop,rust,slaap en bewonder

    de buisjes

  • 31 Mei 2010 - 22:38

    Marianne:

    Ha die broer,
    Jee, als je even de verslagen niet leest. mis je toch veel. Wat vervelend voor je dat je last hebt van je voeten. Wel lekker dat je nu wat kilo's minder hebt mee te sjouwen. Het is echt leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt en vooral dat je zoveel nationaliteiten ontmoet en de leuke foto's. Je bent nu over de helft, dus het schiet op. In Leusden gaat alles goed. Robin heeft zijn eerste stapjes gezet, terwijl hij bij ons logeerde. Dat is zo'n leuk gezicht.
    Ron, we blijven je volgen.Toi, toi, toi en liefs van ons.

  • 01 Juni 2010 - 09:06

    Sylvia:

    He neef van me,

    Ben trots op je!
    Wat een geweldige ervaring moet dit alles zijn.
    Heb al je verhalen achter elkaar gelezen, en ben onder de indruk!
    Wens je nog heel veel mooie dagen, en geniet met volle teugen.
    Ook de groetjes van Hans.
    kuss Sylvia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ron

Op 9 mei 2010 begon mijn wandeltocht naar Santiago de Compostella. Ik vertrok op zondag 9 mei vanuit Amersfoort met de trein naar Bayonne en vervolgens met de bus naar St. Jean Pied de Port in Frans Baskenland. Daar startte ik op 11 mei 2010 de tocht naar Santiago de Compostella. Een tocht om nooit te vergeten.... Inmiddels staat er een nieuw avontuur voor de deur. In april 2017 loop ik van Sevilla naar Santiago de Compostela. Een pelgrimstocht van 1000km.

Actief sinds 08 Maart 2010
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 49734

Voorgaande reizen:

19 April 2017 - 07 Juni 2017

van Sevilla naar Santiago de Compostela

09 Mei 2010 - 20 Juni 2010

SANTIAGO DE COMPOSTELA 2010

Landen bezocht: