Astorga - Reisverslag uit Astorga, Spanje van Ron Adelaar - WaarBenJij.nu Astorga - Reisverslag uit Astorga, Spanje van Ron Adelaar - WaarBenJij.nu

Astorga

Door: Ron Adelaar

Blijf op de hoogte en volg Ron

02 Juni 2010 | Spanje, Astorga

Vandaag arriveer ik in Astorga, ik had gisteren al besloten eerst de bus te nemen en het laatste stukje te lopen om de linkervoet te ontzien, die wordt helaas bij het lopen na korte tijd toch weer pijnlijk en dat is erg hinderlijk en vooral irritant want een pelgrim wil gewoon lekker lopen. Hoewel er veel wordt gestraald, goede tips en wensen worden gegeven (de geest heerst over het lichaam.....) is het in de praktijk wat lastiger even de knop om te zetten. Mijn geest is zeker sterk, heb wilskracht en motivatie genoeg. Toch is met name de linkervoet wsl. teveel belast in de afgelopen weken en daar helpt weinig tegen behalve rust, diclofenac, voltadol en stretchoefeneningen. De discussie hierover is echter gesloten, zoals Rudolph het in een mailtje mooi aangaf: over pijnprikkels wordt tussen de geest en de voet voorlopig niet meer gecommuniceerd. Nu zal ik geen serieuze signalen negeren maar de aandacht vooral op andere zaken richten. Ik ben overigens daar al aardig mee bezig om zaken anders te benaderen. Waar nodig kortere stukken lopen en een stuk met de bus indien dat nodig is en ik heb wat nuttige tips van de in Peru wonende Amerikaanse fysiotherapeute Maria gekregen.... Je ontmoet werkelijk allerlei bijzondere mensen hier....

Astorga is een prachtige stad (van oudsher door de Romeinen gesticht als Asturica Augusta), met een prachtige Kathedraal en daarnaast het bisschoppelijk paleis ontworpen door Gaudi, prachtig en uiteraard de nodige foto´s gemaakt. Vandaag voelde ik me iets meer een toerist dan pelgrim maar voor een dagje mag dat wel (zeker van mezelf).
Inmidels weer vele bekenden hier, Joyce, Joe, Sue en Chris. We verblijven in de mooie Albergue Siervas de Maria. Ook inmiddels bekende ´snurkers´ zie ik hier weer rondlopen maar we hebben hier kleinere kamers dus dat scheelt in aantal en vooral in de akoestiek. Van mij hebben ze geen last, he Dé?! en ikzelf ook niet trouwens.....

Straks met z´n allen weer gezellig een hapje eten in deze mooie stad.

Morgen op naar Rabanal de Camino en de dag erna naar Cruz de Hierro (Ferro). Daar ga ik mijn steentje van thuis neereleggen die Dé uit de tuin heeft uitgekozen.

Liefs van Ron









  • 02 Juni 2010 - 15:50

    Antoinette:

    Hey Ron,
    Prachtige foto's met die stralende luchten. Hier is het nu ook heerlijk weer en het blijft gelukkig de komende dagen zo.
    Vanochtend ben over het hoofd gevlogen door je neef op weg naar Portugal, wordt vast een ander soort vakantietocht.
    Vanavond gaan we naar de verjaardag van Marlieke, 18 jaar geworden.
    Morgen weer wat ballast uit je tas.
    Wandel, bus, trein rustig verder en geniet van al het moois en de bijzondere ontmoetingen. Liefs Antoinette

  • 02 Juni 2010 - 19:07

    Marja:

    Hoi,
    Je bent goed bezig,even aandacht voor de bedoeling van deze reis.Je wilde tijd vrij maken om rustig na te denken over je afgelopen levensjaren en even helemaal in een bijzondere omgeving tot jezelf komen.Tuurlijk is het balen van al dat gedoe met je voetjes, maar ondertussen mag je niet vergeten dat je heel veel mooie momenten mee maakt. Die pakken ze je nooit meer af!Je hebt hoe dan ook al je doel bereikt.Geniet van al het mooie wat er nog op je pad komt.
    Kus, Marja

  • 02 Juni 2010 - 21:02

    Désirée:

    Lieve Ron,
    Je hebt je aandacht vandaag gelukkig toch weten te richten op al het moois wat je tegen komt... wat een prachtige foto's vanuit Astorga! Ik had het meesterwerk van Gaudi graag zelf bewonderd! En je ontmoeting met de Peruaanse Maria... de fysiotherapeute die daar zo maar opeens is om je adviezen te geven...Blijf genieten van deze bijzondere dingen. Je hebt al een ongelooflijk mooi pad afgelegd, letterlijk en figuurlijk en die "hobbel" die je voet nu oplevert ga je gewoon nemen hoor! Ik ben trots op je en ik weet dat je het kan....!Laat je maar verrassen door wat je op je pad tegen komt.... Over 2 dagen vindt "mijn steentje" zijn eindbestemming op een mooie plek in Spanje; doe er maar een mooie wens bij....! Adios turista! Dé XX

  • 02 Juni 2010 - 22:15

    Christa:

    Zal vandaag maar even geen grapjes maken over jouw wandeling in vergelijk met de avond4daagse hier. Hou gewoon in gedachten dat de laatste 100 km tellen voor het felbegeerde pelgrims-diploma (!) en daar ben je nog niet. Genieten is ook een mooi ding. Do your thing en hou rust in je hoofd, dan komen de voeten vanzelf wel weer. Te veel moois onderweg om te laten verstoren door voet-perikelen. Hasta café con lecce en luister goed naar Maria. Grtsz.

  • 03 Juni 2010 - 07:44

    Marcel:

    ha die Ron, wat fijn dat er bussen zijn! Op die manier kun je het probleem van je voeten een beetje ontzien en kunnen ze wat bijkomen, hoop ik. Laat die voeten niet teveel de hoofdmoot van je gedachten worden, want dat lijkt me geen goeie zaak. Maar ja, dat is makkelijk gezegd vanachter de computer...
    Je hebt volgens mij inmiddels vele bevriende medelopers, die je regelmatig tegenkomt, leuk! Gezellig wat eten en een biertje/wijntje drinken.
    We gaan hier in het weekend ook genieten van prachtig zomerweer, gelukkig maar.
    Geen bijzonder nieuws volgens mij uit Amersfoort, of het moet zijn dat de logopedieoefeningen hun nut beginnen af te werpen. Ja, inmiddels loop ik er al een paar weken!
    Veel plezier in het vervolg van je tocht!
    groet,
    marcel

  • 03 Juni 2010 - 10:31

    Hanneke (koor):

    Hallo Ron,
    Wat geniet ik elke dag van je enthousiaste verslagen met prachtige foto's. Ik heb al een paar keer gedacht hup erachter aan. Nu moet ik even voor een week af van dit avondritueel. Ik ga kijken of ik de Etna kan bedwingen. (zal ook wel mooie plaatjes opleveren.) Het kan ook zijn dat het alleen een vino, gelatti of cafe latte gaat worden met zo nu en dan een pizza, visje o.i.d. Kijken of mijn kleren ook een maatje kleiner kunnen als ik terug kom. (ha, ha zal wel uitpuilen worden.) Geen (minder) zware rugzak, huurauto i.p.v. wandelschoenen, alle tijd i.p.v. strak schema en km maken. Bezinning aan het zwambad lijkt me ook wel wat. Ook weer leuk om je reisverslagen te lezen als ik terug ben want die kan ik toch niet evenaren. Ondanks af en toe een mindere ervaring wens ik je de komende tijd heeeeel veeeel reisplezier met de andere peregrino's, nonnen, paters etc. en het leggen van je ei (sorry steentje).

    Lieve groet Hanneke

  • 03 Juni 2010 - 12:47

    Alexandra:

    Hé Ron,

    Wat ontzettend leuk om zo wat van je avonturen te lezen. Sterkte met dat ene pootje en ga zo door!

    Groetjes,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ron

Op 9 mei 2010 begon mijn wandeltocht naar Santiago de Compostella. Ik vertrok op zondag 9 mei vanuit Amersfoort met de trein naar Bayonne en vervolgens met de bus naar St. Jean Pied de Port in Frans Baskenland. Daar startte ik op 11 mei 2010 de tocht naar Santiago de Compostella. Een tocht om nooit te vergeten.... Inmiddels staat er een nieuw avontuur voor de deur. In april 2017 loop ik van Sevilla naar Santiago de Compostela. Een pelgrimstocht van 1000km.

Actief sinds 08 Maart 2010
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 49721

Voorgaande reizen:

19 April 2017 - 07 Juni 2017

van Sevilla naar Santiago de Compostela

09 Mei 2010 - 20 Juni 2010

SANTIAGO DE COMPOSTELA 2010

Landen bezocht: