Rabanal del Camino - Reisverslag uit Rabanal del Camino, Spanje van Ron Adelaar - WaarBenJij.nu Rabanal del Camino - Reisverslag uit Rabanal del Camino, Spanje van Ron Adelaar - WaarBenJij.nu

Rabanal del Camino

Door: Ron Adelaar

Blijf op de hoogte en volg Ron

03 Juni 2010 | Spanje, Rabanal del Camino

Vandaag na een goed nacht slapen voelde de linkervoet goed genoeg om een stuk te lopen. De etappe gesplitst door me eerst vanuit Astorga een stukje op weg te helpen met de taxi en daarna een kleine 10 kilometer vanaf El Ganso naar de eindbestemming waarbij het ook weer wat bergop gaat.

Het lopen ging goed vandaag en daar kan ik alleen maar blij mee zijn. Aan het eind van de etappe voelde ik de voetpezen wel weer wat zeuren maar het herstel daarna was ook weer goed en dat geeft hoop om langzaam weer te kunnen opbouwen, met rustpauzes lopen etc. etc. Voordeel was dat ik nu al rond half elf ´klaar´ was en dus een langere hersteltijd heb.

Onderweg weer een mooie omgeving met wederom in de verte nog sneeeuw in de Montes. Rabanal del Camino is een klein stadje vlak voor de top van de berg waar het Cruz de Hierro staat. Onderweg kon ik het in de verte al zien staan. Het is vanaf hier maar 6 km lopen dus daar ben ik morgen wsl. al vrij vroeg om het steentje van thuis te plaatsen....

Weer genoeg bekenden hier, mijn persoonlijke fysiotherapeute Maria uit Peru, waar ik vanochtend vroeg nog wat homeopathische pillen van kreeg genaamd Ruta Graveolens, Is er iemand die dat kent? Wellicht Rudolph want ook trampolinespringers schijnen dit te gebruiken bij voerblessures....
Zdenka uit Duitsland, Joyce, Sue en Joe zijn er ook.


De Albergue El Tesin is klein maar gezellig en goed verzorgd met zelfs een zonneterrasje met een set ligstoelen, en ja als pelgrim/toerist heb ik er even een geprobeer voor even wat bezinning in de zon....


Liefs van Ron

  • 03 Juni 2010 - 15:03

    Christa:

    Ruta graveolens
    Herkomst
    Ruta graveolens (Wijnruit) komt oorspronkelijk uit het middellandse zeegebied, maar groeit ook in onze streken. Uit de volksgeneeskunde is een veelheid van toepassingen bekend. Het homeopathisch geneesmiddel Ruta graveolens wordt bereid van de verse, aan het begin van de bloei verzamelde bovengrondse delen.

    Persoonsbeeld
    Zieke mensen die passen bij Ruta graveolens zijn ontevreden met zichzelf. Ze zijn chagrijnig, maken snel ruzie en hebben een neiging tot tegenspreken.

    Opvallende symptomen

    werkt op pezen van buigspieren, gewrichten, enkels, polsen
    verstuiking en beschadiging van het beenvlies
    verrekkingen en verstuikingen gevolgd door lamheid ( in afwisseling met Arnica montana)
    overinspanning van het polsgewricht
    peesproblemen (bijv. achillespees), peesverstuikingen (bijv. tennisarm), peesschede ontsteking en bovenbeenontsteking (in afwisseling met Rhus toxicodendron)

    reuma van de spieren en pezen
    bovenmatige inspanning van de ogen (bijv. door werken op de computer, door veel te lezen) met hoofdpijn, rode, branderige ogen en spanning in de nek

    Zo dat lijkt me een duidelijk verhaal. Ontevreden met jezelf, chagrijnig, ruzie maken en tegenspreken. Blij dat je ver van hier zit. Op de foto's zie je er zo gezellig uit, maar schijn bedriegt en Maria heeft dat door ;-)
    Latersz.....

  • 03 Juni 2010 - 16:10

    Désirée:

    Yes! We hebben weer goede berichten van onze verslaggever uit Spanje...! Of het nu de invloed is van Maria, haar Ruta Graveolens, de rust of de rituelen van het instralen van hieruit.... feit is dat er iets is gebeurd afgelopen nacht waardoor je vandaag in elk geval weer een stuk hebt kunnen lopen. Dat stemt de lezer optimistisch! Ik hoop alleen niet dat je je herkent in het persoonsbeeld....? Die homeopatische pillen lijken mij trouwens ook wel wat voor mijn nog steeds in lichte mate aanwezige tennisarm. Die blijft ook maar doorzeuren... Ik ga maar eens kijken of ik het hier ook kan krijgen; zo niet dan mag je wel een potje meenemen van Maria.
    De plaatjes van onderweg zijn ook weer de moeite waard. Het Cruz de Hero lonkt... Mijn werkweek ziet er op; morgen al heerlijk vrij en hier lonkt een heerlijke Chardonnay.... Hou 't vast... en enjoy!! Kuss De

  • 03 Juni 2010 - 18:11

    Rogier:

    He Ron,
    Fijn om te lezen dat het weer iets beter gaat met de voetjes.
    rust is het beste medicijn lijkt mij.
    Doe de komende dagen gewoon rustig aan, dan komt het vanzelf weer goed!!
    ons 'voetbalveld' is zojuist weer gemaaid en ligt er schitterend bij.

    zet hem op de komende dagen!!

    groetjes vanuit het altijd zonnige Amersfoort.


  • 03 Juni 2010 - 18:39

    Jos En Marja:

    Ha lieve vriend,
    Mijn dag kan niet meer stuk, je hebt je woord gehouden! Hoef nu niet meer smachtend onder de brievenbus te liggen. Best een leuk handschrift heb je.Ging na mijn lunchpauze met een big smile terug naar m'n werk. En ja, wij houden ook heel veel van jou en je meisje! Ruim 30 jaren door dik en dun is ook niet niks.
    Liefs, Jos en Marja


  • 03 Juni 2010 - 19:28

    Hil:

    Hoi, hoi, Ron,

    Gelukkig, ik ben blij dat het iets beter gaat met je pezen en spieren. Even vreesde ik dat je de tocht niet meer verder zou kunnen lopen en dat had ik heel erg voor je gevonden.
    Ga nou niet te hard van stapel lopen doe het nog even rustig aan, we willen dat je Santiago di compostella binnen kunt wandelen en wij dit mee beleven via de computer.
    Zo te horen woord je van alle kanten verzorgd en ge- pampert en dat moet toch helpen.
    Groetjes tot de volgende keer

  • 03 Juni 2010 - 19:42

    Marco:

    Hoi Ron, Lees nog steeds met veel plezier je verslagen en wens je alle succes, groeten
    Marco

  • 03 Juni 2010 - 21:49

    Rik:

    Ron, ik denk aan je. Niet veel, maar toch af en toe. Als ik niet aan je denk hou ik de Nederlandse economie gaande (iemand moet het doen) of ben ik bezig met weer nieuwe Bosnische kinderen in huis. Dat is onze eigen compostela zeg maar. Nog steeds geen uitnodiging van De gehad om mijn brede schouders beschikbaar te stellen voor een stevige huilbui. Dat zit dus wel snor. De vrouw van Jan Smit is zwanger en Joran van der Sloot zal de komende jaren minder buitenlucht krijgen dan ie gewend was. Bram Moscowitz en Eva Jinek doen het samen en Mark Rutte is nog vrijgezel, maar wordt wel premier. Natuurmonumenten wordt afgeschaft, zodat de hypotheekrenteaftrek kan blijven bestaan. Om maar wat belangrijk nieuws te noemen. Je ziet, hier gaat het leven in sneltreinvaart door. Ook zonder jou. Jammer van Eva Jinek, maar de rest is te overzien.

    Ronflonflon, ik snap er niks van. Waarom pak je niet gewoon een fiets. Gaat veel sneller en heb je ook niet zo'n last van je voet. Ik snap niet dat niemand anders daar op gekomen is. Hoe dan ook, bon voyage mon ami!

    Rik

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ron

Op 9 mei 2010 begon mijn wandeltocht naar Santiago de Compostella. Ik vertrok op zondag 9 mei vanuit Amersfoort met de trein naar Bayonne en vervolgens met de bus naar St. Jean Pied de Port in Frans Baskenland. Daar startte ik op 11 mei 2010 de tocht naar Santiago de Compostella. Een tocht om nooit te vergeten.... Inmiddels staat er een nieuw avontuur voor de deur. In april 2017 loop ik van Sevilla naar Santiago de Compostela. Een pelgrimstocht van 1000km.

Actief sinds 08 Maart 2010
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 49734

Voorgaande reizen:

19 April 2017 - 07 Juni 2017

van Sevilla naar Santiago de Compostela

09 Mei 2010 - 20 Juni 2010

SANTIAGO DE COMPOSTELA 2010

Landen bezocht: