In Galicie! - Reisverslag uit Cebreiro, Spanje van Ron Adelaar - WaarBenJij.nu In Galicie! - Reisverslag uit Cebreiro, Spanje van Ron Adelaar - WaarBenJij.nu

In Galicie!

Door: Ron Adelaar

Blijf op de hoogte en volg Ron

07 Juni 2010 | Spanje, Cebreiro

Vandaag gearriveerd in Galicie. Een tocht over 28 km! en in 9 1/2 uur gelopen incl. rustpauzes. Het ging dus erg goed, voelde af en toe mijn voet wel maar heb geleerd daar goed mee om te gaan qua looptechniek, tempo, rustpauzes en zelfmassage (ja, je moet wat he.....) Het gaat dus steeds beter qua herstel en daar ben ik natuurlijk heel erg blij me.

Een prachtige tocht van Villafranca del Bierzo via veel kleine bergdorpjes, langzaam omhoog van 600 naar 1300 meter! Prachtig in de bergen, mooie uitzichten en heel bijzonder om Galicie binnen te lopen. Dat is de laatste provincie, Santiago ligt in Galicie. Keltisch dus en die sfeer proef je hier goed in O Cebreiro.

Ik ben nu dus vanaf 11 mei via Pays Basque (F) naar Navarra, Castilie (regio´s Burgos, Palencia en Leon) uiteindelijk in Galicie beland.

Toen ik aankwam zaten er oude bekenden hier naast de herberg op het terras , Joyce, Chris, Sue en Joe, die heb ik dus weer ingehaald! Straks met z´n allen lekker hapje eten, gezellig! Heb nog even gebeld met Herman, mijn beste vriend, leuk om hem even te spreken.

Kortom, een prima dag en nu nog 150 km naar Santiago! Morgen geef ik de voeten en spieren rust, afgelopen dagen veel gelopen en zuinig zijn op het materiaal is ook belangrijk. De zware afdaling laat ik dus even voor wat die is, klimmen gaat me beter af dan dalen met de voet.

Liefs van Ron

  • 07 Juni 2010 - 18:17

    Marcel:

    Ha, die Ron!
    Goed man, nog "maar"150 kilometer. Dar heb je volgens mij nu tijd zat voor, zodat je niets hoeft te forceren.
    Je blijft maar in het gebergte lopen, ik dacht dat je dat zo onderhand wel eens achter je had gelaten.
    In Zwitserland maken wij ook wel van dat soort tochten, de hele dag in het hooggebergte, prachtig toch!
    Geniet van je "laatste'kilometers en houd de boel heel!

    Adios, Marcel

  • 07 Juni 2010 - 18:54

    Christa:

    Jemig, wat klinkt dat opeens dichtbij. Nog maar 150 km. Appeltje-eitje zou je zeggen, maar heel goed om morgen een rustdag te nemen. Die laatste 100 km moet je lopen, dus voorzichtigheid is nu geboden. Morgen even een kaarsje branden in de Santa Maria kerk, de oudste kerk langs de pelgrimsroute. Geniet morgen en hasta de pasta maar weer. Grtsz.

  • 07 Juni 2010 - 19:14

    Marja:

    Hoi,
    Man oh man, wat ben ik blij voor je dat het allemaal weer lekker gaat! Het belangrijke doel komt steeds meer in zicht. Maar ja, die laatste loodjes willen nog wel eens lastig zijn. Dus, van je hela, hola, .....Enne wat dacht je van een beetje zingen tijdens de tocht, enkele originele tips; ik heb een potje met vet....., daar boven op de berg....,zo gaat-ie goed, zo gaat-ie beter...., Ach vul ze zelf maar in. Al met al, we blijven je vol trots volgen!
    Kus, Jos en Marja

  • 07 Juni 2010 - 19:26

    Désirée:

    Hoi Ron, Je laat ons echt wéér versteld staan vandaag... Gisteravond zat ik op de kaart te kijken en dacht nog dat je vandaag nog wel niet in O Cebreiro aan zou komen, want de beschrijving gaf 29 km aan! Maar je hebt het toch gewoon gedaan! Hartstikke goed hoor! Je mag je voeten wel kussen! Het schijnt een leuk stadje te zijn waar genoeg te zien is, dus een goed idee om morgen even een rustdagje daar te houden. Kan je op je gemakje wat rond kijken. Volgens google is een echte bezienswaardigheid in O Cebreiro het kerkje: "Iglesia Santa Maria la Real" Het is het oudste kerkje op de hele route en behalve dat het er aan de buitenkant mooi uitziet schijnt het een heilige graal te bewaren... En er schijnt in 1400 een wonder gebeurd te zijn...Dat worden vast weer wat mooie foto'tjes...!
    Ook zijn er veel schattige huisjes te zien, de zgn. Pallozas, Keltische ronde stenen hutten. Jammer dat ik dit niet zelf kan bekijken... hopelijk heb je nog genoeg geheugen op je fotocamera...?
    Je hebt dus zelfs de "oude" vrienden ingehaald, kan je wel...!? Leuk dat je ze weer tegen bent gekomen; kunnen jullie lekker "bijpraten"! Rust goed uit en take your time! Slaap lekker en fijne dag morgen, Buenas noches, Dé XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ron

Op 9 mei 2010 begon mijn wandeltocht naar Santiago de Compostella. Ik vertrok op zondag 9 mei vanuit Amersfoort met de trein naar Bayonne en vervolgens met de bus naar St. Jean Pied de Port in Frans Baskenland. Daar startte ik op 11 mei 2010 de tocht naar Santiago de Compostella. Een tocht om nooit te vergeten.... Inmiddels staat er een nieuw avontuur voor de deur. In april 2017 loop ik van Sevilla naar Santiago de Compostela. Een pelgrimstocht van 1000km.

Actief sinds 08 Maart 2010
Verslag gelezen: 79
Totaal aantal bezoekers 49732

Voorgaande reizen:

19 April 2017 - 07 Juni 2017

van Sevilla naar Santiago de Compostela

09 Mei 2010 - 20 Juni 2010

SANTIAGO DE COMPOSTELA 2010

Landen bezocht: