Triacastela - Reisverslag uit Tríacastela, Spanje van Ron Adelaar - WaarBenJij.nu Triacastela - Reisverslag uit Tríacastela, Spanje van Ron Adelaar - WaarBenJij.nu

Triacastela

Door: Ron Adelaar

Blijf op de hoogte en volg Ron

08 Juni 2010 | Spanje, Tríacastela

Vandaag dus de geplande rustdag in Triacastela na de afgelopen 5 zware loopdagen. Vooral de afgelopen twee dagen heb ik op mijn schema vooruit gelopen dus de voeten en spieren mogen het nu even kalm aan doen. Vanochtend lekker ontbeten, nog wat foto´s gemaakt in O Cebreiro o.a. van de Galicische palloza´s en de vroegromaanse kerk Santa Maria de Real. Het is echter slecht weer, lichte regen en bewolkt.

Komt wel goed uit met mijn besluit om deze rustdag te plannen want 20 km in de regen lopen is niet zo heel fijn. Er zijn nog 3 pelgrims, uit Duitsland en Denemarken, die de steile afdaling vandaag willen skippen dus met zijn vieren hebben we ons laten brengen vanuit het nu in regenachtige nevels gehulde O Cebreiro bovenop de berg naar Triacastela. Dat ging dus een heel stuk sneller dan lopen....

We hebben met zijn vieren nog even de koffietafel gedeeld en daarna heb ik de Kerk van de Heilige Jacobus bezocht, een prachtig oud kerkje en daar ook even een stempel gezet op mijn Credencial die al aardig vol met stempels is inmiddels.

Vervolgens de nodige boodschappen gedaan in de supermercado en nu in de Albergue Berce do Camino. Een gezellig klein herbergje hier in het dorp en gelijk maar even dit verslagje gemaakt.

Nu tijd voor repose....
Morgen weer op pad richting Sarria. Dan loop ik de alternatieve route via Samos waar een mooi klooster is en deze route is ook vlakker. Dat laatste argument telt overigens het zwaarst....

Liefs van Ron






  • 08 Juni 2010 - 10:33

    Marjon Van Den Bor:

    sjonge Ron, wat ben je al een eind op weg!!!Gelukkig gaat het met je voet weer iets beter en je leert er nog wat van ook "als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan"
    Ik zie dat je vandaag een rustdag hebt, geniet er maar even van en dan rustig en gestaag weer verder. Succes!!!
    Liefs Marjon.

  • 08 Juni 2010 - 10:58

    Janny :

    Ha Ron,

    fijn dat het lukt met beleid (..) tot een goede voetbelasting te komen en te genieten van je tocht. Heb je bij de 10 kilo die je nu nog draagt goede boeken of ben je meer meditatief bezig :)? Succes en vooral plezier tijdens de laatste 150 kilometer! hartelijke groet, Janny

  • 08 Juni 2010 - 13:31

    Jan En Alie Kip:

    Hoi Ron,
    Wat ontzettend mooi om je verhalen te lezen. Elke avond (al was het nog zo laat) even de mail mail bekeken hoe je het die dag had gemaakt. Super!! Nu de laatste km nog.
    Houd vol we denken aan je.
    Groeten Jan & Alie

  • 08 Juni 2010 - 15:13

    Ana-Rosa:

    Ha die Ron,

    Veel aan je gedacht maar eerlijk gezegd nog niets van je verslagen gelezen en tot nu toe dan...;-))
    Maarrrr ik heb ze net bekeken de verslagen en foto's en tjee wat een heerlijke Enselade Mixta. Ha ha. Nee hoor prachtige foto's wat een indrukken.
    Respect.
    Geniet ervan en ik hoor het een keer graag allemaal van je.....
    onder het genot van een drankje.
    Jammer dat die voet niet terugpraat of is het wel lekker rustig??
    Lieve groet, geniet en zet hem op.
    van Ana-Rosa

  • 08 Juni 2010 - 20:39

    Ivo:

    Goed dat je een dagje rust hebt genomen Ronald. Hier in de studio zeker geen rust genomen, mega plaat geproduceerd net! Maar dat hoor je allemaal wel als je weer thuis bent (over 12 dagen staat hier). Succes verder en we spreken elkaar weerrrr. (hier trouwens ook klote weer dus je mist niks ;-)
    Laterssss

  • 08 Juni 2010 - 20:51

    Antoinette:

    Halleluja...
    Three fishers (finistere)...
    Ave Maria...

    Heb je ook musicale inspiraties opgedaan tijdens het wandelen??

    Wat blijft het toch leuk om je te volgen.
    Wandel lekker verder, geniet van alles, neem je rust(lukt volgens mij goed)
    Liefs Antoinette

  • 08 Juni 2010 - 21:17

    Rogier:

    Hey Ron, goed hoor een rustdagje.
    lees dat je kerken hebt bezocht, had ik ook graag willen doen...
    desiree vertelde trouwens welke partij je gaat stemmen morgen.. o o o wat een schande.. het is wel duidelijk dat je al een tijdje weg:P
    zag dat je had gereageerd op mijn hyves, lost was erg leuk en spannend!
    moet morgen weer om 13:00 tot 22:00 werken.. lange dag dus ik ga slapen.
    succes met lopen morgen, groetjesssssss


  • 08 Juni 2010 - 21:42

    Désirée:

    Hai Ron, Goede beslissing geweest om je vandaag te laten vervoeren; een afdaling in de regen op een glibberig pad zou een behoorlijke aanslag zijn geweest op je voetspieren. Nu heb je lekker een dagje rust gehad. Bij ons eind van de middag enorme regenbuien, echt stortbuien, hopelijk blijft jullie wandelaars dat bespaard... Vanavond gezellig hier thuis gegeten met Ana-Rosa en Ineke; een kadootje van Ana-Rosa staat hier voor je klaar voor als je weer thuis bent... Wat er in het pakje zit is een verrassing en ik weet het ook niet, dus ik ben heel benieuwd.... Je thuiskomst komt nu dichterbij; nog maar 12 dagen staat er in je reisstatus! Het eind van je reis komt in zicht en ik ga langzaam aan ook aftellen...!! Geniet nog van alles en doe rustig aan, je hebt voor de laatste kilometers echt nog voldoende tijd! Tot morgen, Succes met lopen weer...! Liefs, Dé XX

  • 09 Juni 2010 - 06:20

    Karin:

    Hi Ron

    Wat een prachtige fotos van de Kathedralen en dat uitzicht is schitterend. Blauwe hemel (met zo nu en dan een buitje om het wat op te frissen)en de vogels die voor je zingen.
    En dat 'steentje' is iets wat in gedachte altijd bij je blijft, iets heel bijzonders, mooie herrineringen. Goed gedaan!
    En dat eten ziet er niet gek uit. Tomaatje, sla, mais en is dat tonijn?
    En dit is je laatste weekend in Spanje? Nog 10 dagen. We zijn ontzettend trots op je en willen graag de fotos zien en de verhalen horen wanneer we in Nederland zijn.
    Nog heel veel plezier en geniet van alles. De voeten zullen het wel uithouden. Een dikke zoen van Karin en de hartelijk groeten van Ross. We zullen onze winterzon naar jullie sturen voor de rest van de trip. Geen regen meer dus!! Toi, toi, toi.

    (Er zullen genoeg taalfouten in dit stukje staan, maar daar moet je maar overheen lezen.

  • 09 Juni 2010 - 07:52

    Christa:

    Ha eR, Had gisteravond even geen tijd voor je want ik moest de debatten kijken. Lees dat Rogier schande spreekt van wat jij gaat stemmen, maar gezien het feit dat onder scholieren de PVV het grootst is denkt ik dat jouw keus prima is. Heb gister van Fedde op m'n kop gekregen dat ik veel te onaardig tegen je ben op deze site. Ging over mijn reactie op het 'medicijn' wat je van Maria had gekregen. Ik zei dat dat voor jou alleen maar stimulerend werkt, en tada dat klopt ;-) want je loopt weer als een tierelier. Maar ik zal de laatste kilometers wat aardiger proberen te zijn. Pfft. Je bent geweldig! Je doet het top!En het is op kantoor veel leuker als jij er bent! Zo, steek die maar in je zak. Latersz..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ron

Op 9 mei 2010 begon mijn wandeltocht naar Santiago de Compostella. Ik vertrok op zondag 9 mei vanuit Amersfoort met de trein naar Bayonne en vervolgens met de bus naar St. Jean Pied de Port in Frans Baskenland. Daar startte ik op 11 mei 2010 de tocht naar Santiago de Compostella. Een tocht om nooit te vergeten.... Inmiddels staat er een nieuw avontuur voor de deur. In april 2017 loop ik van Sevilla naar Santiago de Compostela. Een pelgrimstocht van 1000km.

Actief sinds 08 Maart 2010
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 49731

Voorgaande reizen:

19 April 2017 - 07 Juni 2017

van Sevilla naar Santiago de Compostela

09 Mei 2010 - 20 Juni 2010

SANTIAGO DE COMPOSTELA 2010

Landen bezocht: