Zachtjes tikt de regen tegen de rugzak aan...... - Reisverslag uit Sarria, Spanje van Ron Adelaar - WaarBenJij.nu Zachtjes tikt de regen tegen de rugzak aan...... - Reisverslag uit Sarria, Spanje van Ron Adelaar - WaarBenJij.nu

Zachtjes tikt de regen tegen de rugzak aan......

Door: Ron Adelaar

Blijf op de hoogte en volg Ron

09 Juni 2010 | Spanje, Sarria

Vaonchtend 6.30 ontbijt met Joyce, Jo, Sue en Chris en om 7.00 op pad richting Sarria, een van de grotere plaatsen hier in Galicie op de Camino, in de provincie Lugo. Wat is het hier overal prachtig groen en wat zien we veel varens, dussss moet het ook wel vaak regenen en dat dat doet het ook als we vertrekken. Voor het eerst deze tocht lopen we in de regen, niet zo heel hard maar toch lang genoeg om ......

Vandaag een wandeling van zo´n 23 kilometer, we lopen de alternatieve route richting Samos (geen eiland Marja...). Samos is een klein stadje in Galicie wat vooral bekend is om zijn prachtige Benedictijnse Klooster (Han, dit bedoelde jij wsl.??).

Ook is het een Natura 2000 gebied, Christa, check eens bij Suzanne en/of Patrick van EB als je wil, zullen zij vast wel ergens in de computer hebben staan.

Na 2 1/2 uur lopen zien we het liggen vanuit de heuvels en inmiddels aangekomen in het dorp beneden is het dan ook hoog tijd voor een cafe con lecce en rustpauze.

Ondanks het matige weer is de temperatuur goed, zo´n 20 graden en om te lopen dus prima. Veel heuvels op en af (250 m hoogteverschil maar toch....) dus de voeten hebben weer wat te verwerken. De laatse 9 km vooral langs de weg gelopen en dat is met alle verkeer en regen niet echt top maar dat hoort er ook bij na alle prachtige paden de afgelopen weken. Bij aankomst in Sarria na een lange daling voel ik weer goed in mijn linkervoet en ben blij dat de herberg in zicht is. Lekker douchen, creme opsmeren, even wat rust met de voetjes omhoog. En gelukkig is het herstel er ook weer snel zodat het geen zorg voor morgen is.

Vandaag, omdat we met zijn allen samen liepen, toch iets te weinig rust genomen gecombineerd met lange tijd dalen wat meer belastend is. Dat ga ik dus morgen anders doen. Net als de afgelopen dagen om de 1 1/2 uur even een pauze. We komen elkaar toch wel weer tegen.

Morgen gaat de reis naar Portomarin en onderweg daar naartoe passeren we het afstandspunt naar Santiago van 100 km! en dus is de afstand naar Santiago dan enkel nog in dubbele cijfers ipv drie! Dan wordt het echt aftellen....

We zitten met zijn allen hier in de Albergue internacional midden in de oude stad. Mooie herberg met goede voorzieningen.

Ben benieuwd hoe de verkiezingen in Nederland verlopen, dat lees ik vast wel via Rogier die politiek inmiddels erg betrokken is........
Ivo, ben benieuwd naar je nieuwe muziekproductie!

Het blijft leuk al die reacties op deze site te zien van mensen die meeleven, meelezen en meeschrijven.

Liefs van Ron




  • 09 Juni 2010 - 15:05

    Hil:

    Hoi Ron,
    Toen ik je bericht las moest ik keihard lachen(zachtjes tikt)je hebt een heel droge humor.
    Het is geweldig nog maar 100 kilometer. Ik geniet zog steeds van je verhalen en zal strak moeten afkicken of je gaat een boek uitbrengen
    (:de belevenissen op weg naar Santiago gezien door het oog van een grappige Hollander :)
    Bon Dia Hil


  • 09 Juni 2010 - 15:25

    Désirée:

    Hoi Ron, Zachtjes tikt de regen op de parasol.... Vanmiddag een lunch met Marja en Daniella; helaas geen zon, maar regen en al snel hebben we het terras verlaten en binnen een plekje gezocht.
    Vandaag heb je ook weer een flinke afstand gelopen; ik had al op internet gelezen dat een gedeelte van de route langs de verkeersweg zou zijn. Dit is natuurlijk minder fijn lopen, maar misschien soms gewoon niet te voorkomen. Morgen dus naar het magische punt van de laatste 100 km! Als je dan elke dag blijft lopen kan je dinsdag dus al in Santiago zijn...! Tijd zat dus en laat het gewoon lekker afhangen van de voeten of je evt nog een rustdagje neemt. Je hebt ook nog tijd genoeg voor de "toegift" Finisterre; prima planning! Fijne avond en tot morgen, Latersss, Kus Dé

  • 09 Juni 2010 - 15:26

    Christa:

    Lekker dan, denk ik relaxed je reisverslag te lezen, heb ik halverwege een actiepunt te pakken... Maar ik zal 't voor je checken. De opkomst voor de verkiezingen is tot nu toe lager dan anders en verder nog geen nieuws. Wellicht tot later en anders succes morgen en geniet van het moment dat je naar 2 cijfers gaat! Enne, hier regent het ook. Hasta les Ruttes of hasta los Cohenos. Grtsz.

  • 09 Juni 2010 - 17:23

    Daniella:

    Hey Ron,

    Wat is dat gaaf om je zo te volgen! Jammer dat ik niet eerder begonnen ben met kijken en lezen! Maar, .... ik heb nog even!! Jeetje, wat is het toch een bijzondere prestatie en een heel bijzondere reis. Op naar de laatste 100!! Veel succes en plezier nog. Liefs Daniella

  • 09 Juni 2010 - 22:44

    Rogier:

    Hey Ron,

    je stelt me echt teleur met je keuze hoor haha..
    maar het is niet anders , hier volgt de prognose zoals die op dit moment is:
    VVD 31 zetels, PVDA 31 Zetels, PVV 22 Zetels, CDA 21 zetels!!!enzovoort.

    Ik zag dat je me had gebeld onder het werk?!
    Aangezien ik nu weekend heb ben ik morgen weer te bereiken(h)
    20 uurtjes gewerkt deze week dus de centjes zijn weer binnen en het weekend kan beginnen!!
    vrijdag is er hier in amersfoort een festival bij de eem met o.a. dj hardwell en benny rodriguez(die ken je vast wel)
    dat zal je helaas moeten missen dus.
    voor de rest is er weinig nieuws te melden vanuit fort van marnixlaan.
    veel succes met lopen morgen, je hebt nu alle tijd om die 100km uit te lopen dus geniet ervan en doe voorzichtig!

    groetjes Rogier


  • 10 Juni 2010 - 08:07

    Christa:

    Wil je nog even op de hoogte brengen van de verkiezings-uitslag. VVD 31, PvdA 30, PVV 24, CDA 21, SP 15, D66 10, GroenLinks 10, CU 5, SGP 2, PvdD 2, TON 0. Het zal lastig formeren worden, maar de VVD is aan zet. Vind 't zelf allemaal erg verontrustend. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Enne, Balkenende is teruggetreden als leider van het CDA vanwege de 20 zetels verlies.
    Nou, loop ze vandaag en tot later.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ron

Op 9 mei 2010 begon mijn wandeltocht naar Santiago de Compostella. Ik vertrok op zondag 9 mei vanuit Amersfoort met de trein naar Bayonne en vervolgens met de bus naar St. Jean Pied de Port in Frans Baskenland. Daar startte ik op 11 mei 2010 de tocht naar Santiago de Compostella. Een tocht om nooit te vergeten.... Inmiddels staat er een nieuw avontuur voor de deur. In april 2017 loop ik van Sevilla naar Santiago de Compostela. Een pelgrimstocht van 1000km.

Actief sinds 08 Maart 2010
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 49725

Voorgaande reizen:

19 April 2017 - 07 Juni 2017

van Sevilla naar Santiago de Compostela

09 Mei 2010 - 20 Juni 2010

SANTIAGO DE COMPOSTELA 2010

Landen bezocht: