Portomarin - Reisverslag uit Portomarín, Spanje van Ron Adelaar - WaarBenJij.nu Portomarin - Reisverslag uit Portomarín, Spanje van Ron Adelaar - WaarBenJij.nu

Portomarin

Door: Ron Adelaar

Blijf op de hoogte en volg Ron

10 Juni 2010 | Spanje, Portomarín

Vandaag een dag met veel regen maar ondanks dat is Galicie erg mooi, De Keltische sfeer is goed te zien en te proeven hier, weer echt heel anders dan Leon. Prachtige paden door de heuvels vanaf Sarria maar alleen wel heel erg nat en modderig nu. Lastig lopen en sommigen paden zijn haast veranderd in stromende bergbeken (zonder gevulde koeken...., voor de kenners!).

Op sommige plekken was het dus behoorlijk acrobatisch manoeuvreren om het pad te kunnen volgen. Vandaag weer 23 km gelopen en dat ging redelijk goed. Gisteren had ik een Poncho gekocht in Sarria en die kwam vandaag dan ook echt van pas.
Halverwege de middag werd het pas droog...

Portomarin is een mooi stadje gelegen aan de rivier de Rio Mino die ik via een (heel) hoge brug ben overgestoken. Met een harde wind en regen is dat best een spannende oversteek als je hoogtevrees hebt...

Vandaag ben ik dus het 100 km punt gepasseerd! en daar hebben we met zijn 5-en uiteraard even een foto van genomen maar die zie jullie in Nederland want mijn Iphone is helaas kaduuk....

Inmiddels ben ik in Portomarin in de mooie Albergue Mirador en ben nu op 90 km afstand van Santiago de Compostella, het aftellen is dus nu echt begonnen.

Met dank aan Christa en Desiree heb ik inmiddels de vlucht naar Nederland op vrijdag 18 juni geboekt (via Ryanair en Easyjet naat Madrid en vervogens Schiphol). Ik zie hier geen aswolk dus dat moet lukken.

Ik las in de verkiezingsupdate van Christa (wederom dank) dat Rutte mag gaan formeren, maar goed dat ik niet in Nederland ben.....

Liefs van Ron uit een nat maar zeer mooi Galicie, het is net een film hier, en dat ik dan zelf de hoofdrol mag spelen is natuurlijk helemaal top!.....

  • 10 Juni 2010 - 15:43

    Désirée:

    Wat balen zeg dat je Iphone het begeven heeft... is niet handig dat je nu geen telefoon meer hebt. Hopelijk krijg je hem nog wel aan de praat.
    Wat een wereldteam heb je toch hier; je hoeft maar te vragen en Christa en ondergetekende regelen het toch weer... We doen het graag hoor en helemaal voor niets, hoewel een etentje... Je hebt je vlucht dus inmiddels al geboekt en zullen we elkaar volgende week vrijdag eindelijk weer zien! Het is dan ook wel mooi geweest hoor na 6 weken...
    Je hebt weer een mooie tocht gelopen vandaag; wel jammer van de regen want dat geglibber op die paden is ook niet fijn. Kijk alstjeblieft goed uit... Bij jou wordt het na het weekend wel weer wat beter, dus hopelijk wandel je dinsdag met veel zonneschijn Santiago binnen. Neem alles goed in je op! Ik ben heel benieuwd hoe je dat gaat ervaren. Nog maar 90 km!! Geniet er nog van en hasta la pasta, op naar de volgende Refujo, Liefs, De XX

  • 10 Juni 2010 - 16:25

    Christa:

    Ha Roncho de poncho, je hebt dus geboekt. Tja bijna uitgewandeld, wat zal je in een gat vallen straks... Balen zeg van je Iphone, hoe kan dat nou? Misschien had je 'm wat vaker moeten gebruiken? ;-)
    Doe rustig aan morgen en geniet. Hoop dat het droog is.
    A domani. Ciao.

  • 10 Juni 2010 - 19:34

    Marja:

    Hee Ron,
    He bah, nog maar een week en dan ben je weer terug in de stal.....
    Dat wordt niet alleen voor jou , maar ook voor heel veel trouwe lezers behoorlijk wennen. Het is nml. niet alleen reuze interessant om al je verslagen te lezen, ook krijg je een beeld van al je fans. Zo geniet ik elke dag van de reacties van Christa, wat een humor. Ik blijf ook lekker op de hoogte van het wel en wee van onze lieve Dee,ben ook trots op haar! En dan ook nog berichten van een oude bekende, Karin{lieve groeten van ons!}
    Jammer dat we geen foto van jou met poncho hebben, lijkt me je zo lief staan.Smoesje zeker ?
    Geniet lekker verder, tot gauw!
    Marja


  • 10 Juni 2010 - 19:35

    Doke:

    Nog 90 km te gaan, de eindstreep in zicht! Gelukkig wordt het weer vanaf morgen weer beter. Veel succes met de laatste loodjes de komende week en een safe trip home..........
    Veel groetjes, ook van Peter, Rutger en Marlieke

  • 10 Juni 2010 - 21:52

    Lily:

    He kanjer ik heb je verslagen vandaag weer allemaal gelezen. Goed te horen dat het wandelen je weer goed afgaat. En dan steeds weer zoveel kilometers! Je moet straks helemaal afkicken maar ik denk dat je ook wel blij zult zijn Dé, Rogier en Ivo te zien. Doe rustig aan, veel succes de komende dagen en blijf je volgen tot aan Santiago!je kan nu gaan aftellen! liefs Lily

  • 10 Juni 2010 - 22:27

    Ineke:

    Hoi Ron,

    Wat gaat de tijd toch snel, nog maar 90 kilometer en je hebt de eindstreep gehaald, geweldig. Ik hoorde van Désirée dat ze dit weekend nog even de bloemetjes gaat buiten zetten! Afgelopen dinsdag hebben Ana-Rosa en ik bij Dees gegeten, het was verrukkelijk. Ook heb ik nog een kijkje achter de schermen van Yvo mogen kijken, waat is hij goed, zeg. Ik kan mij voorstellen dat je na zo'n lange tijd ook weer naar het thuishonk gaat verlangen, hoe ontzettend indrukwekkend alles ook is. Ik wens je nog een blessurelose 90 km toe en hoop dat je kunt terugkijken op een van de meest bijzondere ervaringen als je het bord van Santiago ziet. Ik heb veel bewondering voor jullie hoe je als gezin met deze ervaring omgaat. Gezellige tijd nog daar en

    groetjes Ineke

    ps ik zag een spannend pakje op de schoorsteen staan!

  • 11 Juni 2010 - 07:46

    Diana Entken:

    Ha Ron,

    Wauw, nog maar 90 kilometer. Goed joh! En dan naar huis... dat zal je ongetwijfeld erg gemist hebben. Hoe is het me je voet? Haalt ie nog 90 kilometer? Effen op je tanden bijten he!

    Galicie, zoals je het beschrijft klinkt erg mooi. Misschien moet ik 'de tocht' ook eens doen als ik 50 ben. Duurt nog effies, maar dan kan ik in ieder geval goed oefenen.

    Heel veel succes gewenst voor de laatste etappe. De 18e vlieg je weer terug, lees ik hierboven. Dan lekker de voetbalwedstrijden kijken en langzaam weer aan je werkende leventje wennen. Nog maar even genieten hoor.

    Groetjes, Diana


  • 11 Juni 2010 - 13:25

    Margreet:

    Hoi Ron,

    Weer met plezier je verslagen gelezen, je maakt ook wel veel mee op zo'n tocht; maar dat maakt het juist zo interessant en aangenaam. (natuurlijk niet alles zoals met je voet, maar gelukkig gaat dat nu wel weer).Ik wens je voor de laatste loodjes veel succes, geniet er van, en we zien elkaar weer thuis. Hou je haaks!
    Groetjes van Margreet en Jan.

  • 11 Juni 2010 - 13:43

    Antoinette:

    Na het kleuterkamp eerst weer even de belevenissen van mijn zwager lezen.
    Wat ga je goed! Nog ongeveer vier halve marathons en dan ben je er. Dat gaat lukken. Succes! Vanavond feest van Doke en Peter en daarna, na één nachtje kamp, weer lekker in mijn eigen bed en niet naast woelige kleuters in een stapelbed.
    Voor jou nog zeven nachtjes slapen en dan weer lekker in je eigen bed.
    Weer leuk dat je thuis komt, maar we zouden inderdaad je belevenissen erg missen. Misschien daarna ook een web-dagboekje bijhouden voor ons om af te kicken???
    Liefs Net

  • 16 Juni 2010 - 20:26

    Manon:

    Ook voor ons is het aftellen begonnen. We verheugen ons er allemaal op om je weer te zien en nog meer verhalen te horen over deze bijzondere reis.

    Geniet nog van die laatste week!

    Liefs,

    Manon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ron

Op 9 mei 2010 begon mijn wandeltocht naar Santiago de Compostella. Ik vertrok op zondag 9 mei vanuit Amersfoort met de trein naar Bayonne en vervolgens met de bus naar St. Jean Pied de Port in Frans Baskenland. Daar startte ik op 11 mei 2010 de tocht naar Santiago de Compostella. Een tocht om nooit te vergeten.... Inmiddels staat er een nieuw avontuur voor de deur. In april 2017 loop ik van Sevilla naar Santiago de Compostela. Een pelgrimstocht van 1000km.

Actief sinds 08 Maart 2010
Verslag gelezen: 92
Totaal aantal bezoekers 49729

Voorgaande reizen:

19 April 2017 - 07 Juni 2017

van Sevilla naar Santiago de Compostela

09 Mei 2010 - 20 Juni 2010

SANTIAGO DE COMPOSTELA 2010

Landen bezocht: