It´s raining again (Supertramp) - Reisverslag uit Palas de Rey, Spanje van Ron Adelaar - WaarBenJij.nu It´s raining again (Supertramp) - Reisverslag uit Palas de Rey, Spanje van Ron Adelaar - WaarBenJij.nu

It´s raining again (Supertramp)

Door: Ron Adelaar

Blijf op de hoogte en volg Ron

11 Juni 2010 | Spanje, Palas de Rey

Na Rob de Nijs is het nu tijd voor Supertramp. De hele dag regen en flink wat ook... De Poncho was dus een nuttige aanschaf in Sarria. Toch weer 26 km gelopen en het ging prima. Prachtige tocht door het mooie Galicie. Hier vlakbij in Asturia en Lugo is er flink wat wateroverlast in diverse steden en de paden waren ook hier behoorlijk modderig en nat. Vanaf Palas de Rey is het nog 65 km tot Santiago en als het zo goed blijft gaan (en dat voel ik) dan is de ETA a.s. dinsdag! Om de 500m is er een steen langs de kant van de weg met de resterende afstand tot Santiago en dat motiveert!

Vanmorgen om 7.00u gestart en rond 13.45u arriveerden we met z´n 4-en, Joyce, Jo, Sue en ik) In Palas de Rey). Chrisd,deed het wat rustiger aan en kwam een paar uur later in Palas de Rey. Vrij snel de Albergue Municipal gevonden om te douchen (weer een beetje opwarmen), wasje gedaan en de natte spullen in de droger gedaan. Gelukkig is de verwachting dat vanaf morgen het weer wat beter wordt.

Het is te merken dat het nu drukker wordt op de route naar Santiago de Compostela, veel mensen lopen hier de Camino enkel vanaf Sarria, ofwel de laatste 100 km. Ik heb er inmiddels 725 km op zitten......

Vanavond lekker in de Brittania bar paar wijntjes gedronken en ondertussen de Tv op de WK wedstrijd RSA -MEX , lekker een hamburger gegeten (weer eens wat anders) en naar huis gebeld.

Kortom, ondanks de erg natte dag toch prima gegaan allemaal.

Vanavond weer vroeg in het mandje en morgen gezond weer op voor de volgende etappe. Het einde van de tocht is inmiddels in zicht en dat is ook goed nu de 5e week van lopen halverweg is, lopen, lopen en nog eens lopen !!! Het verveelt overigens nog seeds niet want wat is het hier toch mooi in Galicie!

Fijn weekend en liefs van Ron

• 11 Juni 2010 - 19:12

Christa:

Ha Roncho de Poncho. Hij zal je wel goed staan die poncho, aangezien je alleen nog maar met vrouwen loopt. Of is het zo mieterig dat mannen afhaken? Afijn, wachten op de foto's dan maar. Hier in Nederland alles goed. Matig weer; bewolkt met af en toe een waterig zonnetje. De depressies komen voorlopig van de VVD die niet goed weet wat te doen met de PVV. Voor straks slaap lekker en voor morgen genieten van het landschap en de steentjes met de steeds minder wordende afstand.
    Hasta manana. Grtsz.

• 11 Juni 2010 - 23:24

Désirée:

Na een gezellig feest in Downies tgv het 25 jarig huwelijk van Doke en Peter, toch nog even je verslag gelezen. Uiteraard ben ik ook benieuwd hoe die poncho je nu eigenlijk staat, dus doe ons een lol en maak die foto...! En wat moet ik toch denken van al die vrouwen waar je maar mee loopt... Maak voor de beeldvorming ook maar een foto van de dames...
    Hopelijk heb je niet te veel te maken met de wateroverlast die er in Asturia en Lugo heerst; gelukkig wordt het vanaf morgen beter weer zodat de boel weer op kan drogen. Je gaat Santiago zeker halen op dinsdag; het is nu immers nog maar 65 km en daar heb je dan nog 4 dagen voor; Dit zijn naar verhouding kortere afstanden per dag. Makkie.... Veel mensen die ik spreek zijn bang voor afkick-verschijnselen voor als je terug bent. We vinden het met z'n allen toch wel heel leuk om je verslagen te volgen en de gang naar de computer is al een vast ritueel geworden. Dus wie weet is het idee van Antoinette zo gek nog niet. Hoewel, ik heb toch liever Life-verslagen van hoe je je dag hebt doorgebracht... Over een week is het zover! Maak er een mooi weekend van, dan doen wij dat hier ook! Kusss, Dé

• 12 Juni 2010 - 07:37

Marcel:

ha die Ron, nou het einde is nu echt in zicht! Misschien wel met een dubbel gevoel, want je hebt natuurlijk wel heel veel ervaringen en indrukken opgedaan in de afgelopen 5 weken, dat zul je misschien ook wel gaan missen. anderzijds is het natuurlijk ook heerlijk om straks weer met Dees en de jongens samen aan tafel te zitten. Ongetwijfeld zullen er regelmatig mensen aanschuiven!
    Hier alles oke, geen grote nieuwtjes, hooguit wat veranderingen in het "politiek landschap"...
    Van de week met Dees even bij Sharon en Bob in hun nieuwe flat geweest, gezellig.
    Nou zwager, heel veel plezier bij de laatste etappes en vooral de intocht in Santiago!
    groet,
    Marcel

• 13 Juni 2010 - 13:24

Hil:

Hoi Ron,
    Het is bijna niet te geloven dat je al zo veel kilometer`s gelopen hebt puur op eigen kracht en met je eigen voeten, elke stap weer iets dichter bij het eindpunt.
    De laatste kilometers zullen voor jullie Pelgrims wel een pleziertocht worden. Helaas zijn we er niet bij als jullie Santiago binnen komen wandelen om te staan juichen maar we zullen wel aan je denken.
    Wij wensen je nog veel plezier voor de laatste etappes

Groetjes Hil en Rico