We zijn er bijna! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Ron Adelaar - WaarBenJij.nu We zijn er bijna! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Ron Adelaar - WaarBenJij.nu

We zijn er bijna!

Door: Ron Adelaar

Blijf op de hoogte en volg Ron

14 Juni 2010 | Spanje, Madrid

Goedemiddag lieve lezers! Gisteren zat ik na een tocht van 19 km in Santa Irena, een klein dorpje waar wel een herberg was, twee restaurantjes maar helaas geen internet en ook geen telefoon. Aangezien Desiree en ik een feestje te vieren hadden (24 jaar verkering) heb ik met de mobiel van Joyce even gebeld en om 18.00 uur hebben we allemaal het glas geheven.

Vandaag de laatste echte etappe van zo´n 18 km en nu dus 4 km voor Santiago de Compostella, ja inderdaad 4! Ik kan het vanaf hier al zien liggen en dat is wel heel apart na 5 weken lopen kan ik je verzekeren.

De herberg hier op Monte do Gozo is de laatste stop voor de ´intocht´ naar Santiago. Er kunnen evt 800 mensen slapen en dat zal wsl ook gebeuren in juli/augustus en zeker in een zgh heilig jaar zoals nu (als 25 juli op zondag valt, dat is de naamdag van Jacobus (hier in Galicie geschreven als Xacobeo). Het is nu ook redelijk druk maar ook weer heel gezellig met alle bekende gezichten die blij staan want de intocht gaat morgenochtend dan echt van start.

Ik ben ontzettend blij dat het de afgelopen 1 1/2 week weer zo goed is gegaan met de voeten en dat ik dus toch gewoon Santiago te voet heb kunnen bereiken. Maar het is ook wel mooi geweest nu merk ik na bijn 800 km reizen.

Morgen bericht ik vanuit Santiago de Compostella, yes!!

Liefs van Ron,

Die gaat nu lekker een biertje en het laatste stuk voetbal kijken hier in de bar.

  • 14 Juni 2010 - 12:23

    Marcel:

    ha die Ron, wat een geweldige aanblki moet dat zijn, het doel van je tocht al in het zicht!
    Klasse prestatie!
    Veel plezier bij de wedstrijd verder en voor morgen bij de intocht ook veel plezier!!
    Groet, Marcel

  • 14 Juni 2010 - 13:24

    Daniella:

    Hey Ron,

    Wat een heerlijk en trots gevoel moet dat zijn! En wat een prestatie heb je neergezet joh! En Nederland nu ook nog gewonnen. Geniet van je biertje(s) en ik wens je morgen een fantastische afsluiting van je geweldige pelgrimstocht.

    Groetjes, Daniella

  • 14 Juni 2010 - 13:24

    Antoinette:

    Hey die Ron, Ik zing je alvast toe voor morgen. Melodie is van het afscheidslied van School op de Berg

    Santiago in zicht,
    Tadadadada
    Wat eeen super bericht
    Tadadadada
    Maandenlang naar toe geleefd
    6 Weken heel erg veel beleefd.
    Het is voorbij die mooie tocht
    Je vond wat je zocht.

    Ik wens je een hele bijzondere laatste dag toe. Laat dat vat waar zwaaien en geef het beeld maar een warme knuffel.
    Liefs Net

  • 14 Juni 2010 - 13:40

    Tonny En Guus:

    Dag Ron,

    Succes met de laatste kilometers en.... een goede 'intocht'. En voor daarna een mooie hoogmis in de cathedraal. Pas op dat wierookvat!

  • 14 Juni 2010 - 13:48

    Liesbeth Spanjaard:

    Hallo Ron, wat geweldig, om Santiago al te zien liggen, dat zal een feestdag worden morgen. Alvast van harte gefeliciteerd met het bereiken van je doel. Heb je onderweg ook een mooi steentje gevonden om mee terug te nemen naar Nederland?
    Hartelijke groeten, Liesbeth

  • 14 Juni 2010 - 14:33

    Marco:

    Hoi Ron,

    Succes met de laatste kilometers, geniet van de intocht en kijk uit voor het wierookvat.

    Groetjes Marco

  • 14 Juni 2010 - 15:09

    Janny Bos:

    Ha Ron,
    dat moet wel heel speciaal zijn, zo vlak voor je doel te zijn. Geniet er enorm van morgen! groetjes, Janny

  • 14 Juni 2010 - 18:00

    Désirée:

    Hai Ron,
    En dan ineens is het de laatste avond voor de intocht in Santiago... Een mooie en intensieve tocht komt dan ten einde; het wordt waarschijnlijk een prachtig moment; niet Santiago zelf is het hoogtepunt van je reis, maar al je ervaringen en emoties van de afgelopen 5 weken komen hier wel samen in een waarschijnlijk fantastisch geluksgevoel...! Heel stiekem zou ik op dat plein willen staan en even mee willen kijken... Gewoon om al die blije gezichten te zien lijkt me al geweldig! Ik ben reuze trots op je hoe je het gedaan hebt en ben zo blij dat je lekker wandelend Santiago binnen gaat. Gefeliciteerd met deze top prestatie!! en geniet er van!
    Slaap lekker vannacht, hopelijk gaat dat lukken met zoveel mensen om je heen... Hasta manana en een dikke kus van mij, Liefs Dé XX

  • 14 Juni 2010 - 18:06

    Christa:

    Nog 1 nachtje slapen... Fantastisch, dat wordt vet genieten morgen. Ik wens je een ontzettend gave dag toe, geniet van alles en kijk uit voor dat vat.
    Hasta de compostela. Grtsz.

  • 14 Juni 2010 - 18:10

    Diana Entken:

    Hi Ron,

    Goed joh, nog 4 kilometer, dat is een borrel waard! En ik kan mij goed voorstellen dat het mooi geweest is na 800 kilometer. Petje af hoor, maar wat een geweldige belevenis. Het lijkt me heel mooi om op terug te kijken. Heel veel succes en plezier met de laatste kilometers. Gelukkig hebben we (= NL) de eerste voetbalwedstrijd gewonnen, maar die had je vast al meegekregen. Groetjes, Diana

  • 14 Juni 2010 - 18:38

    Herman:

    Goe gedaan jochie, GEFELICITEERD! Geweldig hoor, geniet van komende momenten !

    Groetjes

  • 14 Juni 2010 - 18:53

    Ruud En Ans:

    hallo Ron, wat een geweldige presatie heb jij neergezet, morgen je laatste km,s met als afsluiting die H.Mis met zoveel pelgrims, moet fantastisch zijn.. Dan nog twee dagen lekker een btje vakantie houden, geniet er van(.. misschien wat tochtjes in de omgeving maken?! haha)!Succes morgen, een mooie dag gewenst. gr. Ruud en Ans.

  • 15 Juni 2010 - 07:15

    Alexandra:

    Er is je al heel wat toegewenst op jouw één na laatste dag.
    Ik wens je een geweldige intocht, wat zal je blij zijn en een voldaan gevoel hebben.
    En straks weer genieten van vrouw en kinderen thuis!
    Tot gauw, Alexandra

  • 15 Juni 2010 - 09:36

    Jos:

    Vandaag moet het dus gaan lukken, Ron. (Alvast?) gefeliciteerd!
    Zal lastig zijn weer het normale leven op te pakken.
    Volgende week weer NM.
    Groet, Jos

  • 15 Juni 2010 - 13:39

    Christa:

    Ben je er al?

  • 16 Juni 2010 - 05:16

    Fedde:

    Goed gedaan man, see you next week Fedde

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ron

Op 9 mei 2010 begon mijn wandeltocht naar Santiago de Compostella. Ik vertrok op zondag 9 mei vanuit Amersfoort met de trein naar Bayonne en vervolgens met de bus naar St. Jean Pied de Port in Frans Baskenland. Daar startte ik op 11 mei 2010 de tocht naar Santiago de Compostella. Een tocht om nooit te vergeten.... Inmiddels staat er een nieuw avontuur voor de deur. In april 2017 loop ik van Sevilla naar Santiago de Compostela. Een pelgrimstocht van 1000km.

Actief sinds 08 Maart 2010
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 49719

Voorgaande reizen:

19 April 2017 - 07 Juni 2017

van Sevilla naar Santiago de Compostela

09 Mei 2010 - 20 Juni 2010

SANTIAGO DE COMPOSTELA 2010

Landen bezocht: